piątek, 16 listopada 2012

Fantastyczne szaszłyki z łososia i krewetek

Jesień robi się coraz bardziej szara i smutna. Postanowiłam więc poprawić sobie samopoczucie i wyciągnęłam z szafki elektrycznego grilla, by przywołać nieco lata. Jednak zamiast tradycyjnej karkówki przyrządziłam szaszłyki z łososia. Połowę porcji łososia zamarynowałam w marynacie cytrynowo – imbirowej, a drugą połowę w marynacie z ziołami prowansalskimi. Ponieważ nie mogłam się zdecydować, która z nich była lepsza, podaję przepisy na obydwie. Do szaszłyków zrobiłam delikatny sos jogurtowy z koperkiem. Jeszcze tylko świeża bagietka, kieliszek wina i jesienna szarość odpływa gdzieś w dal...



Fantastyczne szaszłyki z łososia i krewetek

Składniki dla 4 osób:

500g łososia
250g krewetek tygrysich

marynata I:
3 łyżki oliwy z oliwek
sok i starta skórka z ½ cytryny
1 cm świeżego, startego imbiru lub 1 łyżeczka suszonego
ząbek czosnku, wyciśnięty
sól, pieprz

marynata II:
3 łyżki oliwy z oliwek
łyżka suszonych ziół prowansalskich
ząbek czosnku, wyciśnięty
sól, pieprz

sos:
jogurt grecki
pęczek koperku
sól, pieprz

Przygotowanie:

Pokrój łososia na 3cm kawałki. Wymieszaj w misce składniki marynaty, włóż rybę, dokładnie wymieszaj i odstaw na godzinę.
W międzyczasie przygotuj sos – posiekaj koperek, wymieszaj z jogurtem i dopraw do smaku.
Na patyczki do szaszłyków nadziewaj na przemian łososia i krewetki. Grilluj szaszłyki po kilka minut z każdej strony. 

Smacznego! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...