czwartek, 16 maja 2013

Korzenny sernik z borówkami

Dzisiaj proponuję sernik, ale z korzenną nutą. Już niedługo do mojej kuchni wkroczą świeże owoce, którymi będziemy się cieszyć w typowo letnich deserach, więc to ostatnie chwile z sernikami :)




Korzenny sernik z borówkami

Spód:
150g masła
300g ciasteczek korzennych

Masa serowa:
1 laska wanilii
400g serka śmietankowego (np. Philadelphia)
2 dl serka homogenizowanego
2 jaja
łyżeczka przyprawy do pierników
2 łyżki mąki ziemniaczanej
0,75 dl cukru

Sos borówkowy:
1,5 dl dżemu borówkowego
łyżka wody

Przygotowanie:
Nastaw piekarnik na 150ºC.
Rozpuść masło. Rozgnieć ciasteczka lub zmiksuj je w malakserze. Wymieszaj z masłem.
Wyłóż spód do okrągłej formy (24 cm średnicy).
Laskę wanilii rozetnij i wyjmij ze środka ziarenka. Przełóż je do miski, dodaj pozostałe składniki masy serowej. Dokładnie wymieszaj.
Wyłóż masę serową na spód. Piecz w rozgrzanym piekarniku przez 40 – 50 minut. Ostudź.
Podgrzej dżem z łyżką wody i wyłóż na ostudzony sernik.
Smacznego!



5 komentarzy:

  1. Mam taką ogromną ochotę na sernik, a tu u Ciebie takie cudo!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię serniki. Zazwyczaj wybieram takie czyste, ale z borówkami chętnie bym przetestowała. No dobra. namówiłaś mnie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Cieszę się. Zawsze warto próbować nowości :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kuszą mnie te boróweczki, wygląda przepysznie ! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedyś robiłam korzenny sernik! Jest wyśmienity! Polecam wszystkim którzy jeszcze takiego nie próbowali :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...