środa, 10 kwietnia 2013

Solanka rybna – moja ekspresowa wersja

Tym razem postanowiłam sięgnąć po danie ze wschodu – rosyjską zupę rybną w mojej nieco zmodyfikowanej wersji. Przygotowanie jej zajęło mi zaledwie 20 minut i efekt był naprawdę świetny. Można użyć kilku rodzajów ryb i zrobić tę zupę nieco gęściejszą, wówczas będzie to pożywny jednogarnkowy obiad w zaledwie kilka chwil.



Solanka rybna

50 – 70dag filetów z białej ryby
1 duża cebula
2 łyżki koncentratu pomidorowego
łyżka kaparów
pęczek włoszczyzny
2 ogórki kiszone
3 łyżki zielonych oliwek
olej do smażenia
sól i pieprz

Przygotowanie:
Cebulę pokrój w półkrążki. Włoszczyznę pokrój na niewielkie kawałki (świetnym pomysłem jest użycie malaksera z tarczą do krojenia na plasterki – warzywa są pokrojone wówczas bardzo cienko i szybciej się ugotują).
Podsmaż cebulę w garnku na oleju. Dodaj koncentrat pomidorowy i kapary. Podsmaż jeszcze chwilkę i zalej wodą (ok 2 litry). Dodaj włoszczyznę, gotuj 5 minut. W międzyczasie pokrój ogórki na cienkie plasterki i posiekaj oliwki. Dodaj ogórki do zupy. Gotuj kolejne 5 minut. Pokrój rybę na niezbyt duże kawałki i wrzuć ją do garnka wraz z oliwkami. Gotuj aż ryba będzie gotowa (jakieś 7 – 10 minut). Dopraw zupę do smaku (powinna być kwaskowata, można więc dodać nieco więcej koncentratu).
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...