piątek, 12 kwietnia 2013

Krewetki wg przepisu Vivan

Muszę przyznać, że mam dwa ulubione sposoby przyrządzania krewetek. Jeden to smażone na oliwie, a następnie wymieszane z persillade, czyli posiekaną natką pietruszki z czosnkiem. Drugi pochodzi z północy. Przepis ten podała mi moja znajoma z Finlandii – Vivan. To danie obiadowe, kolorowe, aromatyczne i niezwykle smaczne. Idealne na przywitanie wiosny. Można tu użyć dowolnych krewetek. Ja zrobiłam wersję bogatszą, do której dodałam zarówno krewetek koktajlowych, jak i tygrysich. Idealnym dodatkiem do tak przygotowanych krewetek jest ryż gotowany na sypko.



Krewetki wg przepisu Vivan

1 nieduża cebula
4 – 6 pieczarek
1 żółta lub czerwona papryka
2 pomidory
2 ząbki czosnku
sok z połowy cytryny
pół łyżeczki cukru
łyżeczka sosu sojowego
sól, pieprz
chili (opcjonalnie)
pół szklanki białego wina (opcjonalnie)
250g krewetek tygrysich
250g krewetek koktajlowych
łyżka kwaśnej śmietany
oliwa do smażenia

Przygotowanie:
Pokrój cebulę, pieczarki, paprykę. Na patelni rozgrzej odrobinę oliwy z oliwek, wrzuć cebulę i pieczarki. Podsmaż chwilę, aż pieczarki zaczną puszczać sok, dodaj paprykę, pokrojone pomidory, zgnieciony ząbek czosnku, sok z cytryny, cukier, sos sojowy i ewentualnie chili (jeśli lubisz pikantne potrawy) oraz wino. Wszystko chwilkę podduś razem. Następnie dodaj krewetki tygrysie. Duś pod przykryciem od czasu do czasu mieszając, aż krewetki będą gotowe ( zrobią się białe z obydwu stron). Wrzuć na patelnię krewetki koktajlowe i gotuj wszystko razem jeszcze przez kilka chwil. Dopraw do smaku solą i pieprzem. Dodaj śmietanę, wszystko wymieszaj i podawaj razem z ryżem.
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...